top of page

Astoņi Latvijas bioloģiskās, dabīgās pārtikas un dzērienu ražotāji piedalīsies EXPO izstādē Organic

No 6. līdz 8. decembrim Latvijas ražotāji nacionālajā stendā starptautiskajā izstādē Organic & Natural pasauli iepazīstinās ar pašmāju bioloģisko, dabīgo pārtiku un dzērieniem. Uzreiz pēc izstādes uzņēmumiem paredzēts piedalīties EXPO 2020 pārtikas nozares tirdzniecības misijā Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE). Uzņēmumiem būs iespēja īstenot individuālo biznesa programmu un tikties ar potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī apmeklēt citu dalībvalstu stendus.

Izstādē piedalīsies uzņēmumi Lat Eko Food (Rūdolfs), FELICI (Muesli Graci), NutriBoom, Very Berry, Krogzeme, Mītavas Čiekurs, Grow Bite (Prosvego) un Markol (Zaķumuižas ūdens).


Dalība nacionālajā stendā ir uzņēmumu iespēja parādīt Latvijas produkciju lielākajā Tuvo Austrumu bioloģiskās pārtikas izstādē Organic&Natural. Pieprasījums pēc bioloģiskiem produktiem reģionā pastāvīgi aug. Pērn klātienes izstādē piedalījās vairāk nekā 1350 dalībnieku un 10 500 apmeklētāju no 48 valstīm.


“Šī izstāde ir viena no lielākajām attiecīgo pārtikas produktu segmentu izstādēm reģionā, un to apmeklēs plašs potenciālo partneru loks. Tā kā šogad izstādes norit paralēli EXPO, paredzams, ka tās piesaistīs vēl lielāku starptautisko apmeklētāju uzmanību, paverot iespējas ne tika AAE un Tuvo Austrumu, bet arī citos tirgos. Latvijas uzņēmumi prezentēs gan mums tik tradicionālus produktus kā ogu dzērieni un dabiskie biezeņi, gan, piemēram, tik unikālu produktu kā sīrups no priežu čiekuriem. Austrumu tirgū potenciāls ir visiem Latvijas uzņēmumiem. Arī izstādēs Gulfood un YUMMEX par Latvijas uzņēmumiem bija liela interese. Mums ir plaša produktu daudzveidība, daudz kas no tā pasaulē ir neredzēts,” stāsta LIAA Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītāja Anna Daudziņa, uzsverot, ka potenciālie partneri no Tuvajiem Austrumiem ir patīkami pārsteigti par Latvijas produktu kvalitāti, grašu un iepakojumu, un ar šīm kvalitātēm mēs viennozīmīgi izceļamies uz citu valstu fona.

Pēc izstādes LIAA uzņēmējiem organizēs arī tirdzniecības misiju AAE, organizējot individuālās tikšanās ar potenciālajiem partneriem. Noderīgi būs arī izstaigāt vietējo lielveikalu klāstu un saprast, kāda konkurentu produkcija ir pieejama tirgū, kāda ir cenu politika un interesējošās garšas tirgū, kas būtiski atšķiras no Eiropas. Lai nodrošinātu uzņēmumiem pēc iespējas precīzāk mērķētas tikšanās ar potenciālajiem partneriem un nepaļautos uz nejaušību, LIAA izmanto konsultanta pakalpojumus, kas Lat Eko, Very Berry, Markol un Grow Bite piedāvājis vairākus potenciālo partneru kontaktus atbilstoši uzņēmumu interesēm un profilam. Katrs uzņēmums izvēlējies piecus, ar kuriem turpinās sarunas tirdzniecības misijas laikā.


Zaķumuižas ūdens jau darbojas AAE, uz izstādi un tirdzniecības misiju šoreiz dodas ar nolūku attīstīt pārklājumu šajā tirgū. “AAE tirgus ir interesants, vienlaikus ļoti sarežģīts – piesātināts, ar izteiktu konkurenci. Pārtikas un dzērienu uzņēmumiem, kas apsver eksportu šajā tirgū, ir jācīnās ar spēcīgiem pasaules ražotājiem. Tādēļ jābūt tiešām mērķtiecīgiem un jārēķinās, ka būs nepieciešams ieguldīt resursus arī produktu sertifikācijas iegūšanai, kas šajā tirgū atšķiras no Eiropas prasībām. Mums jau ir veiksmīga sadarbība ar partneri AAE, un šogad mūsu mērķis ir kopīgi meklēt jaunus partnerus – gan lielveikalu ķēdes, gan uzņēmumus HORECA sektorā, lai paplašinātu Zaķumuižas ūdens pārklājumu šajā reģionā. Būtiska ir arī paša zīmola redzamība: ja vairākkārt piedalies izstādēs, zīmols jau kļūst atpazīstams, un arī tas var spēlēt būtisku lomu sarunās ar potenciālajiem partneriem,” pieredzē dalās Elena Renemane, SIA Markol (Zaķumuižas ūdens) biznesa attīstības vadītāja.

NutriBoom uz Dubaiju dosies ar saviem auksti kaltētajiem smūtijiem. Atšķirībā no klasiskās žāvēšanas, kad produkts tiek karsēts un līdz ar to zaudē gan savu izskatu, gan arī uzturvērtību, žāvēšana saldējot nodrošina līdz pat 95–98% uzturvielu, tajā skaitā vitamīnu un minerālvielu, saglabāšanos kā svaigā produktā.


“Mūsu smūtiju maisījumi sublimācijas procesā saglabā ne vien augļu un dārzeņu uzturvērtību, bet arī garšu, krāsu, smaržu un izskatu, kļūst patīkami kraukšķīgi, tiem ir garš derīguma termiņš, un tos var uzglabāt istabas temperatūrā. No visiem aspektiem tas ir “zaļš” produkts, viegli un ērti pagatavojams, kā arī smūtija pagatavošanas procesā nerodas pārtikas atkritumi. Šobrīd Tuvajos Austrumos raugāmies gan uz eksporta iespējām lielveikalu ķēdēs, gan HORECA, jo produkts ir piemērots gan veikaliem, gan galapatērētājam. Taču, lai iesprauktos šajā tirgū, nepieciešams vietējais partneris, kas “pārzina virtuvi”. Izstādē un tirdzniecības misijā ceram tādu satikt, kā arī iepazīt citus šī segmenta produktu ražotājus,” stāsta Ilze Kalniņa, NutriBoom radītāja un uzņēmuma vadītāja.

Komentar


bottom of page