No 7. līdz 9. novembrim 11 pārtikas nozares uzņēmumi no Latvijas piedalīsies starptautiskajās izstādēs YUMMEX un The Speciality Food Festival, kas norisināsies paralēli EXPO 2020 plānotajiem pasākumiem Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE). Īpaša uzmanība tajās tiks pievērsta tādiem produktiem kā gourmet segments, free from pārtika, etniskie produkti, saldumi, konditoreja, saldējums, bioloģiskā pārtika un dzērieni u. c. Savukārt pēc izstāžu noslēguma lielākā daļa uzņēmumu turpinās dalību pārtikas nozares tirdzniecības misijā.
Izstādēs YUMMEX un The Speciality Food Festival Latviju pārstāvēs uzņēmumi “Pernes L”, “Pūre Chocolate”, “Snacks and More”, “Lat Eko Food”, “Mottra”, “King Coffee Service”, “Blue Circle”, “Fruitis Foods”, “Ricberry”, “Madonas Uguns Siers” un “Smartfoody”.
“Latvijas pārtikas eksportam AAE un Tuvo Austrumu tirgū ir liels potenciāls, un arī paši uzņēmēji izrāda interesi par šo tirgu, vairākus gadus pēc kārtas aktīvi piedaloties lielākajā nozares izstādē Gulfood. Šīs izstādes ir lielākās attiecīgo pārtikas produktu segmentu izstādes reģionā, un tās apmeklē plašs potenciālo partneru loks. Tā kā šogad tās norit paralēli EXPO, paredzams, ka izstādes piesaistīs vēl lielāku starptautisko apmeklētāju skaitu, paverot iespējas ne tikai AAE un Tuvo Austrumu, bet arī citos tirgos,” norāda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītāja Anna Daudziņa.
YUMMEX ir Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģiona lielākā saldumu un uzkodu izstāde, kura tiek rīkota sadarbībā ar Koelnmesse – populārās izstādes ISM organizatoru. Izstādē pārstāvētās produktu grupas ietver šokolādi un tās produktus, konfektes, cepumus, sāļās uzkodas, dabīgos saldumus un uzkodas, brokastu pārslas un to uzkodas, saldētus un svaigus konditorejas izstrādājumus, saldējumu u. c. 2019. gada izstādē piedalījās 252 uzņēmumi un 9000 apmeklētāji no 111 valstīm.
Savukārt The Speciality Food Festival ir vadošā Tuvo Austrumu un Ziemeļāfrikas reģiona gourmet produktu izstāde, kas pulcē plašu apmeklētāju loku no dažādiem pārtikas produktu segmentiem. Šajā izstādē tiks pārstāvēti premium klases produkti, dzērieni, etniskie ēdieni, free from un bioloģiskā pārtika, Halal produkti, retas sastāvdaļas un garšvielas u. c.
Izstādēm noslēdzoties, LIAA uzsāks pārtikas nozares tirdzniecības misiju, kuras ietvaros paredzētas produktu prezentācijas un B2B pasākumi Latvijas EXPO paviljonā, organizējot Latvijas uzņēmumiem tikšanās ar potenciālajiem partneriem AAE tirgū.
“Pūre Chocolate” eksporta pārdošanas vadītājs Rihards Zvērs stāsta: “Protams, kā ikviens misijas dalībnieks, arī mēs ceram atrast sadarbības partnerus Tuvo Austrumu reģionā. Daudz lielākas iespējas vienoties par iespējamu sadarbību ir, tiekoties klātienē, parādot reālu produktu, veidojot personīgu kontaktu. Tāpēc šādas tirdzniecības misijas ir nenovērtējama iespēja un palīgs, paplašinot vai apgūstot jaunus eksporta reģionus. Saldumu nozarē konkurence ir milzīga, ne mirkli nevar gulēt uz lauriem, nemitīgi jāstrādā pie jauniem produktiem, inovācijām, jāseko līdzi izmaiņām patērētāju gaumē un tirgus pieprasījumā. Arī šoreiz mēs uz Dubaiju vedam līdzi unikālu produktu, inovatīvu iepakojumu un savu ekspertu pieredzi, par kuru liecina mūsu veiksmes stāsti citos tirgos. “Pūre Chocolate” jau vairākus gadus sadarbojas ar dažādiem starptautiskiem uzņēmumiem, tostarp lielveikalu tīkliem, otro lielāko mazumtirgotāju pasaulē Costco un aviokompāniju Lufthansa, kas “Pūre” trifeles pasniedz kā viesmīlības dāvanu saviem biznesa klases klientiem. “Pūre Chocolate” ir arī viens no tikai diviem uzņēmumiem Latvijā, kam ir IFS Food sertifikāts, kas ir viens no pasaulē stingrākajiem kvalitātes standartiem. Tas viss raksturo mūs kā nopietnus nozares spēlētājus un palīdz pieteikt sevi jaunā tirgū.”
Rihards Zvērs uzsver – lai varētu konkurēt ar pasaules zīmoliem starptautiskā tirgū, produktam jāatbilst visaugstākajiem standartiem pilnīgi visos aspektos, kur vienlīdz svarīgas ir gan sastāvdaļas un to izcelsme, gan iepakojums: ““Pūre Chocolate” lepnums ir mūsu šokolādes trifeļu garšas īpašības un kvalitāte. Trifeļu ražošanā izmantojam tikai dabīgas izejvielas, dārgus Freeze Dry dekorus un dabīgas ogas. Esam uzsākuši pakāpenisku atteikšanos no plastmasas izmantošanas trifeļu iepakojumos. Jau atzinību guvusi pirmā produktu līnija, kuras iepakojumā ir 0% plastmasas. Inovatīvu šo iepakojumu padara ietinamais papīriņš, kas izgatavots no 100% Home Compostable materiāla. Tas nozīmē, ka šis iepakojums ir kompostējams un sadalās, neatstājot augsnē mikrodaļiņas.”
Savukārt kafijas un kafijas piederumu tirgotāja SIA “King Coffee Service” valdes loceklis un “Rocket Bean Roastery” globālais zīmola vadītājs Ancis Romanovskis saka – uz “Golfood” brauc jau piecus gadus, kas ir nesis zināmu atpazīstamību reģionā, tomēr speciality nišā, kur uzņēmums cer atrast partnerus, vēl ir daudz darāmā.
“Man ir biznesa pieredze Tuvo Austrumu tirgū, četrus gadus tur nodzīvoju, tāpēc man šis tirgus jau ir pazīstams. Ja skatāmies uz statistiku, Tuvo Austrumu speciality tirgus ir visstraujāk augošais pasaulē, turklāt tas ir maksātspējīgs tirgus, kas ir īpaši svarīgi premium segmentā. Tāpēc tur vienkārši ir jābūt. Speciality uzņēmumiem apgūt jaunu tirgu ir sarežģītāk nekā vairumtirgotājiem, kam atliek tikai vienoties par cenu un apjomu. Mums ir vajadzīgs kāds, kurš prot strādāt ar konkrēto produktu vietējā tirgū. Tiešām priecājamies par LIAA piedāvāto konsultantu, kurš lieliski saprot, kas mums vajadzīgs un ar ko mūs savest kopā, lai abas puses lieki netērētu laiku, ja neatbilstam vietējā uzņēmuma vajadzībām, jo varbūt esam vienkārši par mazu, lai spētu saražot vajadzīgo apjomu vai konkurēt ar vietējiem piedāvātājiem. Pāragri spriest, ko nesīs šī misija, bet esam izdarījuši maksimāli daudz un mērķtiecīgi, lai varētu cerēt uz labu iznākumu,” saka Ancis Romanovskis.
Comments